- Odwiedziny: 2006845
- Do końca roku: 257 dni
- Do wakacji: 64 dni
Zespół Szkoły Podstawowej i Przedszkola w Otfinowie
Drodzy Rodzice!
W związku z rozprzestrzeniającym się wirusem Minister Edukacji Narodowej ogłosił ,że od dnia 25.03.2020r. obowiązuje realizacja podstawy programowej. W związku z tym bardzo proszę każdego rodzica o poświecenie czasu dla dziecka, aby mógł się popracować w oparciu o przesłane zagadnienia.
Poniedziałek 22.06
Temat: Wakacje w górach.
Zabawy swobodne dowolnie wybraną zabawką.
Snucie wakacyjnych planów i marzeń.
Doskonalenie techniki czytania - karta pracy 5-latki.
Polskie góry - szukanie na mapie przy pomocy rodzica, odczytywanie ich nazw.
Odczytywanie największych polskich miast .
Wyprawa w góry - zabawa ruchowa.
Wakacyjny przewodnik zabawa doskonaląca percepcje słuchową i wzrokową.
Wtorek: 23.06.
Temat: Wakacje nad morzem.
Przeglądanie książek o tematyce wakacyjnej - zachęcanie do wypowiedzi na temat obrazka.
Skarby znad morza - rozpoznawanie przedmiotów znad morza, gromadzenie słownictwa wokół tematu morze - karta pracy 5-latki.
Wakacyjne plecak - kolorowanie i ozdabianie plasteliną.
Zabawy konstrukcyjne przy wykorzystaniu klocków.
Ćwiczenia grafomotoryczne - karta pracy 5-latki.
Spacer w celu zdrowotnym.
Środa 24.06.
Temat: W co się bawić latem?
Zabawy i gry stolikowe - doskonalenie pamięci wzrokowej.
Omówienie stanu dzisiejszej pogody - utrwalenie pór roku i dni tygodnia.
Układanie kompozycji z mozaiki geometrycznej - utrwalenie nazw figur geometrycznych.
Rozwijanie pomysłowości dziecka.
"Statek piracki" - doskonalenie umiejętności grafomotorycznych - karta pracy 5-latki.
Czwartek 25.06
Temat: Moje wakacje.
Zabawy swobodne, zabawy z kostką - liczenie oczek na kostce, utrwalenie liczb.
"Wakacyjne podróże" rozmowa na temat wypraw wakacyjnych: nad morze, w góry, nad jezioro, do lasu.
Kolorowy pociąg - lepienie z plasteliny.
Uroczysta Msza Święta w kościele w Otfinowie na zakończenie roku szkolnego.
Piątek 26.06.
Temat: Bezpieczne wakacje.
Poszerzanie informacji na temat bezpiecznego sposobu spędzania wakacji.
Wakacyjny regulamin - stworzenie wakacyjnego regulaminu pod hasłem: bezpieczne wakacje.
Wręczanie pamiątkowych książeczek i dyplomu na zakończenie roku szkolnego, indywidualne rozmowy z dziećmi i ich rodzicami na temat bezpiecznego wypoczynku.
Poniedziałek 15.06
Temat: Po czym poznać, że nadeszło lato?
Zabawy swobodne według zainteresowań dziecka.
Utrwalenie pór roku i dni tygodnia, opis stanu pogody w tym dniu.
Pisanie wzorów i ślaczków literopodobnych -karta pracy 5-latki.
"Z czym kojarzy się lato ?" - technika niedokończonych zdań, zabawy z piłką.
Wybieranie zdjęć pasujących do ilustracji kojarzących się z latem, karta pracy 5-latki.
Lato płynie do nas - zabawy na świeżym powietrzu.
Wtorek 16.06
Temat: Burza.
Przeglądanie książek z kącika, zachęcanie do wypowiedzi na temat do ilustracji.
Kolorowanie odbijanek o tematyce wakacyjnej.
"Burza" - doskonalenie umiejętności słuchania i wypowiadania się na temat wiersza, kształtowanie wiedzy przyrodniczej.
Utrwalenie właściwych zachowań w czasie burzy, ćwiczenie logicznego myślenia, poszerzanie wiedzy ogólnej - karta pracy 5-latki.
Malowanie farbami "tęcza".
Zabawy na własnym podwórku z piłką.
Środa 17.06
Temat: Tęcza.
Zabawy konstrukcyjne przy wykorzystaniu różnorodnych klocków.
Porządkowanie zabawek według przeznaczenia.
"Kolory tęczy" - przeliczanie i podawanie nazw kolorów na tęczy.
Klasyfikowanie i przyporządkowanie zbiorów, przeliczanie w zakresie 1-10 - karta pracy 5-latki.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych przy wykorzystaniu skakanki.
Czwartek 18.06
Temat: Lato na łące.
Zabawy konstrukcyjne z klocków drewnianych "Kto wyżej" - doskonalenie koordynacji ręka-oko.
"Zwierzęta i owady na łące" - utrwalenie nazw oraz wyglądu zwierząt i owadów łąkowych.
Czytanie globalne, poszerzanie wiedzy przyrodniczej - karta pracy 5-latki.
Kwiaty na łące - tworzenie kwiatków z układanki geometrycznej - utrwalenie nazw figur.
Spacer po łące z rodzicem - zbieranie polnych kwiatów.
Piątek 19.06
Temat: Letnie smakołyki.
Zabawy wybraną zabawką, utrwalenie techniki czytania 5-latki karta pracy.
Smaki lata - zajęcia dydaktyczne, doskonalenie umiejętności klasyfikacji, przeliczanie, porównywanie liczb, karta pracy 5-latki.
Bananowe lody - zachęcanie do spożycia w raz z rodzicem.
Zabawy lalkami i samochodami.
Poniedziałek 8.06
Temat: Zwierzęta na świecie.
Zabawy swobodne - zachęcanie do porządkowania zabawek, przeglądanie książek o zwierzętach - zachęcanie do wypowiedzi.
"Gdzie żyją zwierzęta?"- odszukiwanie na mapie zwierząt przy pomocy rodzica.
Przyporządkowanie zdjęć zwierząt do podpisów - rozpoznawanie ich, czytanie globalne.
Podział zwierząt: żyjące na pustyni, na sawannie w oceanie i lasach tropikalnych - kartra pracy 5-latki, dopasowanie zwierząt do środowisk ich życia.
Zwierzęta afrykańskie - wydzieranka.
Spacer - obserwacja kwitnących kwiatów w ogrodzie.
Wtorek: 9.06.
Temat: Z wizytą w ZOO
Zabawy przytulankami i misiami - zachęcanie dzieci do zabawy w zoo przy wykorzystaniu własnych zwierzątek.
Pisanie wzorów i ślaczków literopodobnych - karta pracy 5latki.
"W ZOO" - wysłuchanie wiersza - rozmowa z dziećmi na temat zwierząt żyjących w ZOO.
Zabawy konstrukcyjne przy wykorzystaniu różnorodnych klocków - budowanie ZOO.
Żyrafy - zabawa plastyczna, cętkowanie żyrafy z kartek zwiniętych w stożek - ocena prac.
Zabawy na własnym podwórku przy wykorzystaniu latawców.
Środa 10.06
Temat: Polskie zwierzęta
Oglądanie albumu o zwierzętach żyjących w lesie i na łące - zachęcanie do wypowiedzi.
Składanie obrazków z części - utrwalenie nazw zwierząt.
Polskie Parki narodowe - rozmowa na temat polskich parków narodowych i zwierząt znajdujących się pod ochroną.
Przypomnienie zasad jak należy zachować się w parku.
"Żubr" - słuchanie ciekawostek na temat żubra, doskonalenie sprawności grafomotorycznej, poszerzanie wiedzy przyrodniczej - karta pracy 5 latki.
Piątek 12.06
Temat: Zwierzęta aktywne nocą.
Zabawy puzzlami i układankami.
Kolorowanie sylwet zwierząt: żubr,żyrafa,lis.
"Zwierzęta aktywne nocą" - przypomnienie nazw zwierząt aktywnych w dzień i w nocy, szukanie cech wspólnych, karta pracy 5-latki.
"Nietoperz" - słuchanie podobieństw i różnic, dorysowywanie brakujących części, porównywanie ich ze zdjęciami na obrazku.
Doskonalenie techniki czytania przy pomocy rodzica.
Zabawy w ogrodzie, rysowanie nietoperza na placu patykiem.
Poniedziałek 1.06.
Temat: Wszystkie dzieci nasze są.
Zabawy dowolne w swoim pokoju - zachęcanie do porządkowania zabawek na stałe miejsca.
Pisanie wzorów i szlaczków literopodobnych.
"Co mam podobnego" - rozmowa na temat podobieństw i różnic pomiędzy dziećmi na świecie.
Karta pracy - doskonalenie zdolności grafomotorycznych ( 5latki).
"Zgadnij kto to?" - zabawa w zadawanie pytań przy udziale rodzica - budowanie wypowiedzi".
Zabawy na swoim podwórku przy wykorzystaniu piłek.
Wtorek 2.06.
Temat: Jesteśmy dziećmi.
Zabawy dowolne według zainteresowań - zachęcanie dzieci nieśmiałych do zgodnej zabawy.
Mój portret - kolorowanie - doskonalenie sprawności manualnej.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych przy wykorzystaniu skakanki.
Lepienie z plasteliny ulubionej zabawki dla swojego kolegi.
Spacer w celu zdrowotnym - obserwacja kwitnących kwiatów.
Słuchanie treści wiersza pt."Murzynek" - zachęcanie do wypowiedzi.
Środa 3.06
Temat: Dzieci z różnych stron świata.
Zabawy konstrukcyjne przy wykorzystaniu różnorodnych klocków - opis wytworu pracy.
Ćwiczenia w czytaniu - karta pracy (5-latki).
"Dzieci świata" - praca z wierszem V.Fabera - opisywanie wyglądu dzieci różnych ras, omówienie strojów dzieci z różnych zakątków Ziemii.
Budowanie wypowiedzi, doskonalenie zdolności grafomotorycznych karta pracy (5latki).
"Różnimy się" - rozmowa przy wykorzystaniu obrazków - karta pracy.
Zabawy w ogrodzie na swoim podwórku.
Czwartek 4.06
Temat: Prawa dziecka.
Oglądanie książek i bajek z własnej biblioteczki - zachęcanie do wypowiedzi.
Słuchanie bajki Jaś i Małgosia czytanej przez rodzica.
Prace porządkowe w swoim pokoju.
"UNICEF" - zapoznanie dzieci z logo i działalnością UNICEF oraz sposobami wspierania tej organizacji, rozmowa na temat praw i obowiązków.
Zabawy z piłką - kończenie słów: Mam prawo do ....
Kolorowanie baloników z okazji Dnia Dziecka.
Piątek 5.06
Temat: Mój Dzień Dziecka.
Zabawy puzzlami i układankami - doskonalenie spostrzegawczości i wytrwałości.
Odrysowywanie różnych kształtów na gazetach i kartkach, oraz ich wycinanie (5-latki).
"Dzień Dziecka" omówienie sposobów obchodzenia Dnia Dziecka na świecie, czytanie globalne, przyporządkowanie napisów.
Przypomnienie nazw miesięcy i dni tygodnia - karta pracy(5-latki).
Spacer w celu zdrowotnym - opis stanu pogody w tym dniu.
Dodatkowe materiały:
Sprawdź swoją pamięć:
https://www.miniminiplus.pl/noddy-detektyw-w-krainie-zabawek/gry/noddy-memory
Poniedziałek 25.05
Temat:Moja mama.
Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.
Oglądanie książek i ilustracji dotyczących rodziny - nazywanie członków rodziny.
"Zawody Mam"- zajęcia dydaktyczne, przypomnienie nazw zawodów wykonywanych przez rodziców np. fryzjerka, pielęgniarka, kierowca.
Jak mogę pomóc mamie - uwrażliwienie dzieci na konieczność pomocy rodzicom w domu.
Zabawy w domowym ogrodzie - zbieranie kwiatów dla mam.
Wtorek: 26.05
Temat: Mój tata.
Opowiadanie o pracy swojego taty w oparciu o własne obserwacje i spostrzeżenia.
Zachęcanie się do wypowiadania się na temat własnej rodziny.
Zabawy z mamą i tatą. Naśladowanie ich pracy.
Zawody tatusiów - opowiadanie o zawodach wykonywanych przez ojców.
Kolorowy kwiatek, wycinanie, składanie metodą origami - wręczanie i składanie życzeń rodzicom.
Słuchanie bajek o tacie czytanych przez rodzica.
Sroda: 27.05
Temat: Moi rodzice.
Zabawy konstrukcyjne przy wykorzystaniu klocków drewnianych.
Ćwiczenia w czytaniu nazw członków rodziny karta pracy 5-latki.
Słuchanie piosenek o mamie i tacie - płyta CD.
"Rodzic - superbohater" - technika niedokończonych zdań, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat własnej rodziny, kształtowanie wrażliwości i uczucia przy wykorzystaniu zdjęć.
Serduszko - wycinanie i ozdabianie przy wykorzystaniu kulek z bibuły.
Czwartek: 28.05
Temat: Nietypowe rodziny.
Zabawy w kącikach zainteresowań, zachęcanie do utrzymania ładu i porządku w swoim pokoju.
Moja rodzina - zajęcia dydaktyczne doskonalące umiejętność przeliczania, porównywanie liczb - karta pracy 5-latki.
Ćwiczenia grafomotoryczne.
Zapoznanie dzieci z terminem: "adopcja".
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych przy użyciu kolorowych balonów - cel ogólnorozwojowy.
Doskonalenie umiejętności czytania - karta pracy 5-latki.
Zabawa językowa - szukanie zdrobnień do słów: mama, tata.
Kolorowanie odbijanek na temat: mieszkańcy łąki.
Piątek: 29.05
Temat: Serce na dłoni.
Zabawy przy wykorzystaniu gier i układanek edukacyjnych - doskonalenie mowy i myślenia.
Zabawy usprawniające motorykę małą - nawlekanie koralików na sznurki.
"Co oznacza słowo miłość" - wnioskowanie o temacie na podstawie zdjęć, rysowanie lub zapisywanie skojarzeń ze słowem miłość.
Doskonalenie umiejętności mówienia o emocjach i wypowiadania się o nich.
Praca z książką doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznej, budowanie wypowiedzi.
"Kocham swoją rodzinę ,ponieważ"- doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć i emocji.
Dodatkowe materiały:
Po nauce czas na ruch! Wraz z fizjoterapeutą i trenerem przygotowaliśmy zajęcia FITNESS dla najmłodszych.
https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc&t=84s
Poniedziałek 18.05
Temat: Emocje - co to takiego?
Zabawy swobodne dowolnie wybraną zabawką - zachęcanie do odkładanie zabawek na swoje miejsce.
Omówienie stanu dzisiejszej pogody - utrwalenie pór roku i dni tygodnia.
Zestaw ćwiczeń porannych.
"Emocje na twarzy" - rozpoznawanie emocji po wyrazie na twarzy, zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart pracy.
"Miłe czy nie ?" - podział na emocje pozytywne i negatywne.
100 rocznica urodzin Wielkiego Polaka Jana Pawła II - oglądanie albumów, zdjęć, ilustracji - zachęcanie do wypowiedzi.
Wykonanie flagi papieskiej przy pomocy rodzica.
Wtorek:19.05
Temat: Jakie emocje przeżywają przedszkolaki?
Zabawy konstrukcyjne przy wykorzystaniu różnorodnych klocków - opis wytworu pracy.
Ćwiczenia w czytaniu - 5latki karta pracy.
Zabawy puzzlami i układankami.
Moje emocje- rozpoznawanie własnych emocji i podawanie ich nazw: emocje radosne, emocje smutne.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- doskonalenie sprawności ruchowej.
Kolorowanie radosnych i smutnych słoneczek.
Słuchanie ulubionej bajki czytanej przez rodzica.
Sroda 20.05
Temat:Skąd się biorą łzy?
Prace porządkowe w kąciku książki - swobodne wypowiedzi na temat obrazka.
Pisanie wzorów i ślaczków literopodobnych - karta pracy 5-latki.
Kolorowanie odbijanek o tematyce wiosennej.
"Gdy mi smutno, gdy mi źle" - giełda pomysłów, co można zrobić, gdy jest się smutnym.
Zabawy matematyczne przy użyciu liczmanów, dopełnianie zbioru do liczby 10, stosowanie określeń: mniej, więcej, tyle samo.
Zabawy w piaskownicy przy wykorzystaniu wiaderek i łopatek.
Czwartek: 21.05.
Temat: Jak radzić sobie z emocjami?
Zabawy pluszowymi maskotkami.
Utrwalenie poznanych liter w oparciu o ruchomy alfabet, układanie i odczytywanie prostych wyrazów 5-latki.
Lepienie z plasteliny na temat dowolny.
"Strach ma wielkie oczy" - rozmowa i próba wyjaśnienia, co oznacza to powiedzenie.
Malowanie farbami na temat "Mój strach".
Zabawa w sklep z wykorzystaniem monet i banknotów.
Zabawy z piłką na własnym podwórku.
Piątek: 22.05
Temat: Wczuwamy się w emocje innych.
Prace porządkowe w swoim pokoju - zachęcanie do utrzymania ładu i porządku.
Kolorowanie odbijanek o tematyce wiosenna łąka.
Zabawy konstrukcyjne przy wykorzystaniu klocków drewnianych.
"Co czuł bohater?" określanie odczuć bohaterów bajek i historii znanych dzieciom.
Jak mogę pomóc - zabawa dydaktyczna, rozbudzanie empatii u dzieci.
Spacer w celu zdrowotnym- obserwacja kwitnących drzew.
Dodatkowe materiały:
Materiały dydaktyczne.
https://www.lulitulisie.pl/materialy-dla-dzieci
Dla rodziców polecamy artykuł naszego psychologa o tym, dlaczego dzieci bywają niegrzeczne.
https://www.lulitulisie.pl/post/niegrzeczna-basia-twoje-dziecko-zachowuje-si%C4%99-agresywnie-przeczytaj-artyku%C5%82-naszego-psychologa
Po nauce czas na ruch!
https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc&t=84s
Poniedziałek: 11.05
Temat: W krainie muzyki- instrumenty dawniej i dziś.
Zabawy swobodne dowolnie wybraną zabawką.
Oglądanie różnych instrumentów na ilustracji - próby ich rozpoznawania i nazywania przy pomocy rodzica np. bębenek, grzechotka,tamburyn.
Skąd pochodzą dźwięki - rozpoznawanie instrumentów po odgłosach - karta pracy 5-latki, kontynuowanie określonych rytmów.
Zabawy przy muzyce z wykorzystaniem dowolnego instrumentu.
Spacer po podwórku - nasłuchiwanie różnych dźwięków z pleneru.
Wtorek: 12.05
Temat: Muzyka współczesna.
Zabawy swobodne.
Utrwalenie liter w oparciu o rebusy - karta pracy 5-latki.
Zabawy instrumentami w swoim pokoju - utrwalenie ich nazw.
Gatunki muzyczne - zapoznanie dzieci ze współczesnymi gatunkami muzycznymi: Rap, Rock.
Koncert rockowy - naśladowanie gry na gitarze przez dzieci.
Ćwiczenia grafomotoryczne - karta pracy 5-latki.
Kolorowanie instrumentów muzycznych - gitara, bębenek, grzechotka.
Sroda: 13.05.
Temat: Muzyka klasyczna.
Przeglądanie książek z kącika - zachęcanie do czytania bajki przez rodzica.
Korzystanie z zabawek i sprzętu zgodnie z ich przeznaczeniem w domu.
Wesoła orkiestra - zabawy muzyczne z wykorzystaniem dowolnych przedmiotów np. talerz, pokrywka, łyżka.
Wyjaśnienie pojęcia dyrygent.
Zabawa matematyczna - przeliczanie i dopełnianie zbiorów do liczby 8 (5-latki).
Czwartek: 14.05.
Temat: Muzyka relaksacyjna.
Zabawy rozwijające umiejętność liczenia, segregowania zbiorów według podanej cechy np. wielkość (5-latki).
Wprowadzenie litery H,h , doskonalenie percepcji słuchowo wzrokowej, rozpoznanie nowej litery wśród innych, ćwiczenia w czytaniu- karta pracy 5-latki.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych - wyrabianie poczucia rytmu poprzez zabawę.
Kolorowanie odbijanek o tematyce wiosennej.
Spacer w celu zdrowotnym - obserwacja liści na drzewach.
Piątek: 15.05
Temat: Gdzie słuchać muzykę?
Zabawy manipulacyjne przy wykorzystaniu różnorodnych klocków.
Gdzie można usłyszeć muzykę - mapa myśli, naśladowanie mimiką, gestem i ruchem do wybranej melodii.
Ćwiczenia grafomotoryczne, łączenie dźwięku z ilustracją - karta pracy 5-latki.
Zabawa ruchowa z wprowadzeniem gamy przy pomocy ilustracji, przeliczanie nutek w gamie.
Zabawy w piaskownicy na swoim podwórku.
Dodatkowe materiały:
Sprawdź swoją pamięć:
https://www.miniminiplus.pl/noddy-detektyw-w-krainie-zabawek/gry/noddy-memory
Poniedziałek 4.05.2020
Temat: Polskie symbole narodowe.
Zabawy swobodne według zainteresowań - zachęcanie do odkładania zabawek na stałe miejsca.
Oglądanie symboli narodowych: flaga, godło. Zwrócenie uwagi na ich kolor i sposób wykorzystania.
Nasz kraj - analiza wiersza W.Bełzy pt."Katechizm polskiego dziecka".
Rozmowa na temat znaczenie symboli narodowych - karta pracy 5-latki.
Doskonalenie percepcji wzrokowej logicznego myślenia i zdolności grafomotorycznych.
Kolorowanie flagi Polski.
Wtorek: 5.05.2020
Temat: Miasta Polski.
Przeglądanie książek z kącika, wyszukiwanie ilustracji o największych miastach Polski: Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław.
Odszukiwanie miast na mapie Polski przy pomocy rodzica, analiza wzrokowa wyrazów, dopasowywanie symboli do miast, zapoznanie z mapą Polski - 5-latki.
Spacer na własnym podwórku - obserwacja kwitnących kwiatów: tulipany, konwalie.
Warszawska syrenka - praca plastyczna przy wykorzystaniu plasteliny - 5-latki.
Środa 6.05.2020
Temat: Z czego słynie Polska?
Zabawy konstrukcyjne przy wykorzystaniu klocków.
Utrwalenie liter w oparciu o ruchomy alfabet 5-latki odczytywanie wyrazów.
Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej, rozbudzanie dumy z bycia Polakiem.
Co najbardziej podoba się mi w Polsce ? - burza mózgów.
Zabawy ruchowe z wykorzystaniem kolorowych piłek.
Czwartek 7.05.2020
Temat: Krajobrazy Polski
Oglądanie albumu o najważniejszych parkach narodowych w Polsce - zachęcanie do wypowiedzi.
Układanie puzzli i układanek - doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej.
Wprowadzenie litery J, j - karta pracy 5-latki , doskonalenie zdolności grafomotorycznych, ćwiczenia w czytaniu, rozpoznawanie nowej litery wśród innych liter.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych - wyrabianie nawyków prawidłowej postawy ciała.
Kolorowanie odbijanek o tematyce wiosennej.
Piątek: 8.05.2020
Temat: Płynie Wisła, płynie.
Zabawy swobodne według zainteresowań dzieci - zachęcanie do poszanowania zabawek.
"Pokaż Wisłę" zabawa dydaktyczna z mapą przy wykorzystaniu kart pracy 5-latki.
Jak długa jest Wisła ? - zabawa matematyczna, porównywanie i pomiar długości "Statkiem po Wiśle"- zabawa, doskonalenie równowagi.
Spacer w celu zdrowotnym - obserwacja ptasich gniazd.
Dodatkowe materiały dla dzieci:
https://www.lulitulisie.pl/materialy-dla-dzieci
Zajęcia fitness dla dzieci:
https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc&t=84s
Poniedziałek 27.04.2020
Temat: Planeta ziemia.
Wtorek 28.04.2020
Temat: Dbamy o środowisko.
Praca z obrazkiem - rozwijanie pamięci i percepcji wzrokowej - 5latki.
Obserwacja kwitnących kwiatów w swoim ogródku - zachęcanie do wypowiedzi.
Sroda 29.04.2020
Temat: Segregujemy śmieci.
Czwartek 30.04.2020
Temat: Smog - co to za stwór?
Jak dbać o czystość na swoim podwórku i całego otoczenia - burza mózgów.
Wtorek 21.04.2020
Temat: Polne rośliny.
Zabawy ulubioną zabawką - zachęcanie do poszanowania zabawek.
Oglądanie na ilustracji polnych roślin - próby ich rozpoznawania i nazywania
np. kukurydza.
Rośliny zbożowe - klasyfikowanie, przeliczanie w zakresie 1-8 , dopełnianie elementów zbioru do liczby 8.
Stosowanie określeń: mniej, więcej, tyle samo.
Zabawy manipulacyjne - oddzielanie ziaren kukurydzy od fasoli.
Spacer w celu zdrowotnym - obserwacja posianej kukurydzy na polu.
Środa 22.04.2020
Temat: Jak powstaje chleb?
Zabawy ulubionymi książkami - zachęcanie rodziców do czytania dziecku bajek.
Zachęcanie dzieci do jedzenia zdrowych pokarmów.
Degustacja różnego rodzaju pieczywa - określanie smaku , zapachu, koloru-porównywanie.
Skąd się bierze chleb? Pogadanka na temat różnych rodzajów mąki, z której pozyskuje się produkty piekarskie.
"Zawody" - rozpoznawanie zawodów związanych z chlebem i jego produkcją(karta pracy - 5latki).
Zabawy swobodne w piaskownicy.
Czwartek 23.04.2020
Temat: Maszyny rolnicze.
Czynności porządkowo- gospodarcze układanie klocków zabawek według przeznaczenia.
Oglądanie maszyn rolniczych na ilustracji - próby ich rozpoznawania i ich nazywania.
Kolorowanie maszyny rolniczej: traktor, kombajn, pług.
Pogadanka na temat różnych narzędzi i maszyn ogrodniczych oraz bezpieczeństwa podczas ich wykorzystywania.
Spacer na własnym podwórku, obserwacja maszyn pracujących na polu.
Piątek 24.04.2020
Temat: Produkty ekologiczne
Zabawy konstrukcyjne przy wykorzystaniu różnych klocków - opis wytworu pracy.
Opisywanie stanu pogody w tym dniu - utrwalenie pór roku i dni tygodnia.
Wyjaśnienie sensu znaczenia przysłowia "Kwiecień- plecień".
Czym jest gospodarstwo ekologiczne? Omówienie symbolu żywności ekologicznej.
Oglądanie zdjęć warzyw i owoców z gospodarstwa ekologicznego.
Zachęcanie do spożywania zdrowej żywności.
Poniedziałek 20.04.2020r.
Zabawy konstrukcyjne przy użyciu klocków drewnianych - kto wyżej ? - doskonalenie koordynacji ręka-oko.
Zabawy ulubioną przytulanką, utrwalenie poznanych liter - karta pracy 5-latki.
Wieś czy miasto? - szukanie różnic i podobieństw na bazie zdjęć- zachęcanie do wypowiedzi.
Od ziarenka do bochenka - opowieść ruchowa połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi.
Spacer z rodzicem - oglądanie pól na których rosną rośliny: pszenica, żyto, kukurydza.
Wtorek 14.04.2020
Temat: Wrażenia poświąteczne.
Zabawy dowolnie wybraną zabawką - zachęcanie do odkładania zabawek na swoje miejsca.
Dzielenie się przeżyciami po minionych świętach Wielkanocnych - zachęcanie do wypowiedzi.
Kolorowanie odbijanek o tematyce wiosennej.
Utrwalenie liter w oparciu o ruchomy alfabet.(5-latki).
Spacer na własnym podwórku - zabawy z piłką
Środa 15.04.2020
Temat: Skąd się biorą jajka?
Przeglądanie książek z kącika - wyszukiwanie ilustracji o zwierzętach domowych i ich młodych - zachęcanie do wypowiedzi.
Z czego składa się jajko? - analizy budowy jajka, jakie potrawy można zrobić z jajek?
Przygotowanie wiosennych kanapek przy użyciu jajek i wiosennych nowalijek przy pomocy rodzica.
Oglądanie ptasich gniazd - zwrócenie uwagi które ptaki powracają do nich na wiosnę.
Wyjście na podwórko - szukanie gniazd różnych gatunków ptaków np. bocian, jaskółka.
Czwartek 16.04.2020
Temat: Zwierzęta wiejskie.
Zabawy klockami i układankami - układanie zagrody dla zwierząt wiejskich.
Oglądanie zwierząt domowych i ich młodych na ilustracji - zachęcanie do wypowiedzi.
Ćwiczenia analizy i syntezy wyrazów: krowa, koń, owca, świnia.
Wprowadzenie litery Ł,ł - ćwiczenia grafomotoryczne- ćwiczenia w czytaniu ( 5-latki).
Zwierzęta - naśladowanie sposobu poruszania się różnych zwierząt oraz odgłosów które wydają.
Krowa - lepienie z plasteliny.
Zabawy na podwórku - naśladowanie zwierząt wiejskich.
Piątek 17.04.2020
Temat: Czy świnia to brudne zwierzę?
Gry edukacyjne i puzzle - zachęcanie do korzystania z nich.
Słuchanie ciekawostek o świnkach - omówienie zachowań i miejsca zamieszkania.
Zestaw zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych przy użyciu przyborów: skakanka, sznurek - przeskok przez przeszkodę na własnym podwórku.
Kolorowanie sylwety świnki przy wykorzystaniu kredek i papieru kolorowego.
Oglądanie zagrody w której mieszkają świnki - wyjście z rodzicem do obory
Poniedziałek 6.04.2020r
Temat: Wielkanoc za pasem.
Zabawy swobodne dowolnie wybraną zabawką.
Porządki przedświąteczne przy pomocy rodziców - zachęcanie dzieci.
Wysiewanie wspólnie z rodzicem rzeżuchy na watę, podlewanie, wykorzystanie do świątecznych stroików.
Słuchanie wiersza B.Formy pt."Wielkanoc" - rozmowa na temat wielkanocnych zwyczajów świątecznych.
Wielkanocna pisanka - ozdabianie jajek dowolną techniką: farby, plastelina, modelina itp.
Spacer w celu zdrowotnym na swoim podwórku - oglądanie kwitnących kwiatów w ogródku: żonkile, krokusy.
Wtorek 7.04.2020r
Temat: Ale jaja!
Przeglądanie różnych czasopism - wyszukiwanie ilustracji, które kojarzą się ze świętami: baranek, pisanka, świąteczny koszyczek, zachęcanie do rozmowy.
Oglądanie różnego rodzaju jajek dekoracyjnych: pisanek, kraszanek, wydmuszek, zapoznanie z symboliką jaja.
Zabawy matematyczne - przeliczanie , dopełnianie i porządkowanie zbiorów w zakresie 1- 8 przy użyciu liczmanów.
Ćwiczenia percepcji wzrokowej i słuchowej, doskonalenie zdolności grafomotorycznych - karta pracy (5-latki).
Zabawy z piłką na własnym podwórku.
Środa 8.04.2020r
Temat: Co się kryje w święconce?
Zabawy rozwijające umiejętności liczenia i segregowania zbiorów według podanej cechy np. wielkość, kształt.
Zabawy własnymi przytulankami w domu.
Co włożysz do koszyczka?, omówienie tradycji obchodzenia Wielkiej Soboty , poszerzanie słownika, doskonalenie analizy słuchowej wyrazów: baranek, pisanka, zajączek, palma.
Zabawy manipulacyjne - przekładanie drobnych przedmiotów z jednego pojemnika do drugiego, porównywanie, doskonalenie motoryki małej.
Czwartek 9.04.2020r
Temat: Świąteczny stół.
Zabawy przy użyciu gier planszowych i edukacyjnych.
Stół wielkanocny - podawanie nazw potraw widocznych na wielkanocnym stole - analiza słuchowa, czytanie globalne, doskonalenie zdolności grafomotorycznych - karta pracy (5-latki).
Baranek wielkanocny - wypełnianie sylwety baranka kulkami z białej waty (5-latki) - dzieci młodsze kolorowanie kredkami.
Piątek 10.04.2020r
Temat: Świąteczny koszyczek
Zabawy konstrukcyjne przy wykorzystaniu różnorodnych klocków - zachęcanie do konstruowania koszyczków świątecznych.
Kolorowanie odbijanek o tematyce świątecznej.
Spacer - obserwacja pąków na drzewach i krzewach.
3.04.2020
Temat: Wiosenne dźwięki.
Zabawy - wydobywanie dźwięków z przedmiotów codziennego użytku (łyżka,widelec, itp.).
Naśladowanie odgłosów ptaków: kle kle, ćwir ćwir,pi pi.
Układanie usłyszanych dźwięków w kolejności - doskonalenie słuchu fonemowego.
Zabawa z piosenką pt."Kle kle boćku".
Zestaw zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych przy użyciu przyborów np. kolorowe balony.
Zabawy w kącikach zainteresowań.
2.04.2020
Temat: Żegnamy zimę.
Prace porządkowe we własnej biblioteczce, przeglądanie książek, zachęcanie do wypowiedzi na temat obrazka.
Utrwalenie liter w oparciu o ruchomy alfabet (5-latki).
Czytanie globalne wyrazów.
"Wiosenne przysłowia" - słuchanie przysłów o wiośnie, wyjaśnienie znaczenia: "W marcu jak w garncu".
Zabawy przy wykorzystaniu klocków - prace porządkowe w swoim pokoju.
1.04.2020
Temat: Ślimak, ślimak pokaż rogi.
Zabawy domowymi misiami i przytulankami, zachęcanie do odkładania zabawek na stałe półki.
Oglądanie różnych ślimaków na ilustracji - zachęcanie do wypowiedzi.
Zabawa z piosenką pt."Witaj wiosno!".
Ślimak z gazety "Praca plastyczna" - wydzieranka.
Spacer w celu zdrowotnym - szukanie ślimaków na własnym podwórku.
31.03.2020
Temat: Od motyla do gąsienicy.
Kolorowanie odbijanek o tematyce wiosennej, czytanie globalne wyrazów przygotowanych w karcie pracy.
Omówienie cyklu życia motyla, poszerzanie wiedzy przyrodniczej, przeliczanie, doskonalenie zdolności grafomotorycznych z wykorzystaniem kolorowych ilustracji.
Motyl- malowanie farbami.
Zabawy z piłką, doskonalenie chwytów i rzutów do celu.
30.03.2020
Temat: Wiosna na widelcu.
Zabawy swobodne wybranymi puzzlami i układankami - doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i dokładności.
Omówienie stanu pogody w tym dniu .
Utrwalenie pór roku i dni tygodnia.
Zabawa z piosenką pt. "Witaj wiosno!".
Zapoznanie z literą g,G - doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej, czytanie globalne wyrazów (5-latek).
Karta pracy - ćwiczenia grafomotoryczne.
25.03.2020r.
Temat: Oznaki wiosny.
Podawanie nazw zwierząt i kwiatów związanych z nadejściem wiosny, czytanie globalne w oparciu o bezpośrednią obserwację w przydomowym ogródku.
Utrwalenie słów piosenki: marzec- czarodziej.
Ćwiczenia grafomotoryczne - krokusy, lepienie z plasteliny.
Zabawy konstrukcyjne przy wykorzystaniu klocków.
26.03.2020r.
Temat: Praca w ogrodzie.
Ćwiczenia spostrzegawczości - wskazywanie różnić między obrazkami.
Zabawa z piosenką marzec-czarodziej; utrwalenie.
"Narzędzia ogrodnicze" - rozwiązywanie zagadek, dopasowanie narzędzi do obrazków rozsypanych przed dziećmi.
Prace porządkowe w ogródku z wykorzystaniem narzędzi.
Zabawy dowolne według zainteresowań.
27.03.2020r.
Temat: Kwiaty- cebule i cebulki.
Zabawy układankami, puzzlami i grami dydaktycznymi.
Oglądanie ilustracji o kwiatach wiosennych:
- krokusy, żonkile, tulipany - ćwiczenia analizy i syntezy.
Warzywa cebulowe - szukanie różnic i podobieństw, podawanie cech charakterystycznych, określanie smaku, zapachu, przeznaczenia.
Omówienie właściwości leczniczych czosnku i cebuli.
Wykonanie pacynki z cebuli.
H. Kądzielawa