Zespół Szkoły Podstawowej i Przedszkola w Otfinowie


  • Statystyki

    • Odwiedziny: 2006845
    • Do końca roku: 257 dni
    • Do wakacji: 64 dni

  • Kalendarium

    Czwartek, 2024-04-18

    Imieniny: Apoloniusza, Bogusławy


  • Kartka z kalendarza

Drodzy Rodzice!

W związku z rozprzestrzeniającym się wirusem Minister Edukacji Narodowej ogłosił ,że od dnia 25.03.2020r. obowiązuje realizacja podstawy programowej. W związku z tym bardzo proszę każdego rodzica o poświecenie czasu dla dziecka, aby mógł się popracować w oparciu o przesłane zagadnienia.

 

Poniedziałek 22.06

Temat: Wakacje w górach.

Zabawy swobodne dowolnie wybraną zabawką.

Snucie wakacyjnych planów i marzeń.

Doskonalenie techniki czytania - karta pracy 5-latki.

Polskie góry - szukanie na mapie przy pomocy rodzica, odczytywanie ich nazw.

Odczytywanie największych polskich miast .

Wyprawa w góry - zabawa ruchowa.

Wakacyjny przewodnik zabawa doskonaląca percepcje słuchową i wzrokową.

Wtorek: 23.06.

Temat: Wakacje nad morzem.

Przeglądanie książek o tematyce wakacyjnej - zachęcanie do wypowiedzi na temat obrazka.

Skarby znad morza - rozpoznawanie przedmiotów znad morza, gromadzenie słownictwa wokół tematu morze - karta pracy 5-latki.

Wakacyjne plecak - kolorowanie i ozdabianie plasteliną.

Zabawy konstrukcyjne przy wykorzystaniu klocków.

Ćwiczenia grafomotoryczne - karta pracy 5-latki.

Spacer w celu zdrowotnym.

Środa 24.06.

Temat: W co się bawić latem?

Zabawy i gry stolikowe - doskonalenie pamięci wzrokowej.

Omówienie stanu dzisiejszej pogody - utrwalenie pór roku i dni tygodnia.

Układanie kompozycji z mozaiki geometrycznej - utrwalenie nazw figur geometrycznych.

Rozwijanie pomysłowości dziecka.

"Statek piracki" - doskonalenie umiejętności grafomotorycznych - karta pracy 5-latki.

Czwartek 25.06

Temat: Moje wakacje.

Zabawy swobodne, zabawy z kostką - liczenie oczek na kostce, utrwalenie liczb.

"Wakacyjne podróże" rozmowa na temat wypraw wakacyjnych: nad morze, w góry, nad jezioro, do lasu.

Kolorowy pociąg - lepienie z plasteliny.

Uroczysta Msza Święta w kościele w Otfinowie na zakończenie roku szkolnego.

Piątek 26.06.

Temat: Bezpieczne wakacje.

Poszerzanie informacji na temat bezpiecznego sposobu spędzania wakacji.

Wakacyjny regulamin - stworzenie wakacyjnego regulaminu pod hasłem: bezpieczne wakacje.

Wręczanie pamiątkowych książeczek i dyplomu na zakończenie roku szkolnego, indywidualne rozmowy z dziećmi i ich rodzicami na temat bezpiecznego wypoczynku.

 

Poniedziałek 15.06

Temat: Po czym poznać, że nadeszło lato?

Zabawy swobodne według zainteresowań dziecka.

Utrwalenie pór roku i dni tygodnia, opis stanu pogody w tym dniu.

Pisanie wzorów i ślaczków literopodobnych -karta pracy 5-latki.

"Z czym kojarzy się lato ?" - technika niedokończonych zdań, zabawy z piłką.

Wybieranie zdjęć pasujących do ilustracji kojarzących się z latem, karta pracy 5-latki.

Lato płynie do nas - zabawy na świeżym powietrzu.

Wtorek 16.06

Temat: Burza.

Przeglądanie książek z kącika, zachęcanie do wypowiedzi na temat do ilustracji.

Kolorowanie odbijanek o tematyce wakacyjnej.

"Burza" - doskonalenie umiejętności słuchania i wypowiadania się na temat wiersza, kształtowanie wiedzy przyrodniczej.

Utrwalenie właściwych zachowań w czasie burzy, ćwiczenie logicznego myślenia, poszerzanie wiedzy ogólnej - karta pracy 5-latki.

Malowanie farbami "tęcza".

Zabawy na własnym podwórku z piłką.

Środa 17.06

Temat: Tęcza.

Zabawy konstrukcyjne przy wykorzystaniu różnorodnych klocków.

Porządkowanie zabawek według przeznaczenia.

"Kolory tęczy" - przeliczanie i podawanie nazw kolorów na tęczy.

Klasyfikowanie i przyporządkowanie zbiorów, przeliczanie w zakresie 1-10 - karta pracy 5-latki.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych przy wykorzystaniu skakanki.

Czwartek 18.06

Temat: Lato na łące.

Zabawy konstrukcyjne z klocków drewnianych "Kto wyżej" - doskonalenie koordynacji ręka-oko.

"Zwierzęta i owady na łące" - utrwalenie nazw oraz wyglądu zwierząt i owadów łąkowych.

Czytanie globalne, poszerzanie wiedzy przyrodniczej - karta pracy 5-latki.

Kwiaty na łące - tworzenie kwiatków z układanki geometrycznej - utrwalenie nazw figur.

Spacer po łące z rodzicem - zbieranie polnych kwiatów.

Piątek 19.06

Temat: Letnie smakołyki.

Zabawy wybraną zabawką, utrwalenie techniki czytania 5-latki karta pracy.

Smaki lata - zajęcia dydaktyczne, doskonalenie umiejętności klasyfikacji, przeliczanie, porównywanie liczb, karta pracy 5-latki.

Bananowe lody - zachęcanie do spożycia w raz z rodzicem.

Zabawy lalkami i samochodami.

Poniedziałek 8.06

Temat: Zwierzęta na świecie.

Zabawy swobodne - zachęcanie do porządkowania zabawek, przeglądanie książek o zwierzętach - zachęcanie do wypowiedzi.

"Gdzie żyją zwierzęta?"- odszukiwanie na mapie zwierząt przy pomocy rodzica.

Przyporządkowanie zdjęć zwierząt do podpisów - rozpoznawanie ich, czytanie globalne.

Podział zwierząt: żyjące na pustyni, na sawannie w oceanie i lasach tropikalnych - kartra pracy 5-latki, dopasowanie zwierząt do środowisk ich życia.

Zwierzęta afrykańskie - wydzieranka.

Spacer - obserwacja kwitnących kwiatów w ogrodzie.

Wtorek: 9.06.

Temat: Z wizytą w ZOO

Zabawy przytulankami i misiami - zachęcanie dzieci do zabawy w zoo przy wykorzystaniu własnych zwierzątek.

Pisanie wzorów i ślaczków literopodobnych - karta pracy 5latki.

"W ZOO" - wysłuchanie wiersza  - rozmowa z dziećmi na temat zwierząt żyjących w ZOO.

Zabawy konstrukcyjne przy wykorzystaniu różnorodnych klocków - budowanie ZOO.

Żyrafy - zabawa plastyczna, cętkowanie żyrafy z kartek zwiniętych w stożek - ocena prac.

Zabawy na własnym podwórku przy wykorzystaniu latawców.

 

Środa 10.06

Temat: Polskie zwierzęta

Oglądanie albumu o zwierzętach żyjących w lesie i na łące - zachęcanie do wypowiedzi.

Składanie obrazków z części - utrwalenie nazw zwierząt.

Polskie Parki narodowe - rozmowa na temat polskich parków narodowych i zwierząt znajdujących się pod ochroną.

Przypomnienie zasad jak należy zachować się w parku.

"Żubr" - słuchanie ciekawostek na temat żubra, doskonalenie sprawności grafomotorycznej, poszerzanie wiedzy przyrodniczej - karta pracy 5 latki.

 

Piątek 12.06

Temat: Zwierzęta aktywne nocą.

Zabawy puzzlami i układankami.

Kolorowanie sylwet zwierząt: żubr,żyrafa,lis.

"Zwierzęta aktywne nocą" - przypomnienie nazw zwierząt aktywnych w dzień i w nocy, szukanie cech wspólnych, karta pracy 5-latki.

"Nietoperz" - słuchanie podobieństw i różnic, dorysowywanie brakujących części, porównywanie ich ze zdjęciami na obrazku.

Doskonalenie techniki czytania przy pomocy rodzica.

Zabawy w ogrodzie, rysowanie nietoperza na placu patykiem.

 

Poniedziałek 1.06.
Temat: Wszystkie dzieci nasze są.

Zabawy dowolne w swoim pokoju - zachęcanie do porządkowania zabawek na stałe miejsca.

Pisanie wzorów i szlaczków literopodobnych.

"Co mam podobnego" - rozmowa na temat podobieństw i różnic pomiędzy dziećmi na świecie.

Karta pracy - doskonalenie zdolności grafomotorycznych ( 5latki).

"Zgadnij kto to?" - zabawa w zadawanie pytań przy udziale rodzica - budowanie wypowiedzi".

Zabawy na swoim podwórku przy wykorzystaniu piłek. 

Wtorek 2.06.
Temat: Jesteśmy dziećmi.

Zabawy dowolne według zainteresowań - zachęcanie dzieci nieśmiałych do zgodnej zabawy.

Mój portret - kolorowanie - doskonalenie sprawności manualnej.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych przy wykorzystaniu skakanki.

Lepienie z plasteliny ulubionej zabawki dla swojego kolegi.

Spacer w celu zdrowotnym - obserwacja kwitnących kwiatów.
Słuchanie treści wiersza pt."Murzynek" - zachęcanie do wypowiedzi. 

Środa 3.06
Temat: Dzieci z różnych stron świata.

Zabawy konstrukcyjne przy wykorzystaniu różnorodnych klocków - opis wytworu pracy.

Ćwiczenia w czytaniu - karta pracy (5-latki).

"Dzieci świata" - praca z wierszem V.Fabera - opisywanie wyglądu dzieci różnych ras, omówienie strojów dzieci z różnych zakątków Ziemii.

Budowanie wypowiedzi, doskonalenie zdolności grafomotorycznych karta pracy (5latki).

"Różnimy się" - rozmowa przy wykorzystaniu obrazków - karta pracy. 

Zabawy w ogrodzie na swoim podwórku. 


Czwartek 4.06
Temat: Prawa dziecka.

Oglądanie książek i bajek z własnej biblioteczki - zachęcanie do wypowiedzi. 

Słuchanie bajki Jaś i Małgosia czytanej przez rodzica.

Prace porządkowe w swoim pokoju. 
"UNICEF" - zapoznanie dzieci z logo i działalnością UNICEF oraz sposobami wspierania tej organizacji, rozmowa na temat praw i obowiązków.

Zabawy z piłką - kończenie słów: Mam prawo do ....

Kolorowanie baloników z okazji Dnia Dziecka. 

Piątek 5.06
Temat: Mój Dzień Dziecka. 

Zabawy puzzlami i układankami - doskonalenie spostrzegawczości i wytrwałości.

Odrysowywanie różnych kształtów na gazetach i kartkach, oraz ich wycinanie (5-latki).

"Dzień Dziecka" omówienie sposobów obchodzenia Dnia Dziecka na świecie, czytanie globalne, przyporządkowanie napisów. 

Przypomnienie nazw miesięcy i dni tygodnia - karta pracy(5-latki). 

Spacer w celu zdrowotnym - opis stanu pogody w tym dniu.

Dodatkowe materiały:

Sprawdź swoją pamięć:

https://www.miniminiplus.pl/noddy-detektyw-w-krainie-zabawek/gry/noddy-memory

 

 

Poniedziałek 25.05
Temat:Moja mama.

Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.

Oglądanie książek i ilustracji dotyczących rodziny - nazywanie członków rodziny.

"Zawody Mam"- zajęcia dydaktyczne, przypomnienie nazw zawodów wykonywanych przez rodziców np. fryzjerka, pielęgniarka, kierowca.

Jak mogę pomóc mamie - uwrażliwienie dzieci na konieczność pomocy rodzicom w domu.

Zabawy w domowym ogrodzie - zbieranie kwiatów dla mam.


Wtorek: 26.05
Temat: Mój tata.

Opowiadanie o pracy swojego taty w oparciu o własne obserwacje i spostrzeżenia.

Zachęcanie się do wypowiadania się na temat własnej rodziny. 

Zabawy z mamą i tatą. Naśladowanie ich pracy.
Zawody tatusiów - opowiadanie o zawodach wykonywanych przez ojców.

Kolorowy kwiatek, wycinanie, składanie metodą origami - wręczanie i składanie życzeń rodzicom.

Słuchanie bajek o tacie czytanych przez rodzica.


Sroda: 27.05
Temat: Moi rodzice.

Zabawy konstrukcyjne przy wykorzystaniu klocków drewnianych. 

Ćwiczenia w czytaniu nazw członków rodziny karta pracy 5-latki.

Słuchanie piosenek o mamie i tacie - płyta CD.

"Rodzic - superbohater" - technika niedokończonych zdań, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat własnej rodziny, kształtowanie wrażliwości i uczucia przy wykorzystaniu zdjęć. 

Serduszko - wycinanie i ozdabianie przy wykorzystaniu kulek z bibuły. 


Czwartek: 28.05
Temat: Nietypowe rodziny.

Zabawy w kącikach zainteresowań, zachęcanie do utrzymania ładu i porządku w swoim pokoju.

Moja rodzina - zajęcia dydaktyczne doskonalące umiejętność przeliczania, porównywanie liczb - karta pracy 5-latki.

Ćwiczenia grafomotoryczne.

Zapoznanie dzieci z terminem: "adopcja".

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych przy użyciu kolorowych balonów - cel ogólnorozwojowy.

Doskonalenie umiejętności czytania - karta pracy 5-latki.

Zabawa językowa - szukanie zdrobnień do słów: mama, tata.

Kolorowanie odbijanek na temat: mieszkańcy łąki.

Piątek: 29.05
Temat: Serce na dłoni. 

Zabawy przy wykorzystaniu gier i układanek edukacyjnych - doskonalenie mowy i myślenia.

Zabawy usprawniające motorykę małą - nawlekanie koralików na sznurki.

"Co oznacza słowo miłość" - wnioskowanie o temacie na podstawie zdjęć, rysowanie lub zapisywanie skojarzeń ze słowem miłość.

Doskonalenie umiejętności mówienia o emocjach i wypowiadania się o nich.

Praca z książką doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznej, budowanie wypowiedzi.

"Kocham swoją rodzinę ,ponieważ"- doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć i emocji. 



Dodatkowe materiały:

Po nauce czas na ruch! Wraz z fizjoterapeutą i trenerem przygotowaliśmy zajęcia FITNESS dla najmłodszych.

https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc&t=84s​

 

Poniedziałek 18.05
Temat: Emocje - co to takiego?

Zabawy swobodne dowolnie wybraną zabawką - zachęcanie do odkładanie zabawek na swoje miejsce.

Omówienie stanu dzisiejszej pogody - utrwalenie pór roku i dni tygodnia.

Zestaw ćwiczeń porannych.

"Emocje na twarzy" - rozpoznawanie emocji po wyrazie na twarzy, zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart pracy.

"Miłe czy nie ?" - podział na emocje pozytywne i negatywne.

100 rocznica urodzin Wielkiego Polaka Jana Pawła II - oglądanie albumów, zdjęć, ilustracji - zachęcanie do wypowiedzi.

Wykonanie flagi papieskiej przy pomocy rodzica. 

Wtorek:19.05
Temat: Jakie emocje przeżywają przedszkolaki?

Zabawy konstrukcyjne przy wykorzystaniu różnorodnych klocków - opis wytworu pracy.

Ćwiczenia w czytaniu - 5latki karta pracy.

Zabawy puzzlami i układankami. 
Moje emocje- rozpoznawanie własnych emocji i podawanie ich nazw: emocje radosne, emocje smutne.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- doskonalenie sprawności ruchowej.

Kolorowanie radosnych i smutnych słoneczek.

Słuchanie ulubionej bajki czytanej przez rodzica.


Sroda 20.05
Temat:Skąd się biorą łzy? 

Prace porządkowe w kąciku książki - swobodne wypowiedzi na temat obrazka.

Pisanie wzorów i ślaczków literopodobnych - karta pracy 5-latki.

Kolorowanie odbijanek o tematyce wiosennej.

"Gdy mi smutno, gdy mi źle" - giełda pomysłów, co można zrobić, gdy jest się smutnym.

Zabawy matematyczne przy użyciu liczmanów, dopełnianie zbioru do liczby 10, stosowanie określeń: mniej, więcej, tyle samo.

Zabawy w piaskownicy przy wykorzystaniu wiaderek i łopatek. 

Czwartek: 21.05.
Temat: Jak radzić sobie z emocjami?

Zabawy pluszowymi maskotkami.

Utrwalenie poznanych liter w oparciu o ruchomy alfabet, układanie i odczytywanie prostych wyrazów 5-latki.

Lepienie z plasteliny na temat dowolny.

"Strach ma wielkie oczy" - rozmowa i próba wyjaśnienia, co oznacza to powiedzenie.

Malowanie farbami na temat "Mój strach".

Zabawa w sklep z wykorzystaniem monet i banknotów.

Zabawy z piłką na własnym podwórku.

Piątek: 22.05
Temat: Wczuwamy się w emocje innych.

Prace porządkowe w swoim pokoju - zachęcanie do utrzymania ładu i porządku.

Kolorowanie odbijanek o tematyce wiosenna łąka.

Zabawy konstrukcyjne przy wykorzystaniu klocków drewnianych.

"Co czuł bohater?" określanie odczuć bohaterów bajek i historii znanych dzieciom.

Jak mogę pomóc - zabawa dydaktyczna, rozbudzanie empatii u dzieci. 

Spacer w celu zdrowotnym- obserwacja kwitnących drzew.


Dodatkowe materiały: 

Materiały dydaktyczne.

https://www.lulitulisie.pl/materialy-dla-dzieci

Dla rodziców polecamy artykuł naszego psychologa o tym, dlaczego dzieci bywają niegrzeczne.

https://www.lulitulisie.pl/post/niegrzeczna-basia-twoje-dziecko-zachowuje-si%C4%99-agresywnie-przeczytaj-artyku%C5%82-naszego-psychologa


Po nauce czas na ruch!

https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc&t=84s

 

Poniedziałek: 11.05
Temat: W krainie muzyki- instrumenty dawniej i dziś.

Zabawy swobodne dowolnie wybraną zabawką.

Oglądanie różnych instrumentów na ilustracji - próby ich rozpoznawania i nazywania przy pomocy rodzica np. bębenek, grzechotka,tamburyn.

Skąd pochodzą dźwięki - rozpoznawanie instrumentów po odgłosach - karta pracy 5-latki, kontynuowanie określonych rytmów.

Zabawy przy muzyce z wykorzystaniem dowolnego instrumentu. 

Spacer po podwórku - nasłuchiwanie różnych dźwięków z pleneru. 

Wtorek: 12.05
Temat: Muzyka współczesna.

Zabawy swobodne.

Utrwalenie liter w oparciu o rebusy - karta pracy 5-latki.

Zabawy instrumentami w swoim pokoju - utrwalenie ich nazw.

Gatunki muzyczne - zapoznanie dzieci ze współczesnymi gatunkami muzycznymi: Rap, Rock.

Koncert rockowy - naśladowanie gry na gitarze przez dzieci.

Ćwiczenia grafomotoryczne - karta pracy 5-latki.

Kolorowanie instrumentów muzycznych - gitara, bębenek, grzechotka. 

Sroda: 13.05.
Temat: Muzyka klasyczna.

Przeglądanie książek z kącika - zachęcanie do czytania bajki przez rodzica.

Korzystanie z zabawek i sprzętu zgodnie z ich przeznaczeniem w domu.

Wesoła orkiestra - zabawy muzyczne z wykorzystaniem dowolnych przedmiotów np. talerz, pokrywka, łyżka.

Wyjaśnienie pojęcia dyrygent.

Zabawa matematyczna - przeliczanie i dopełnianie zbiorów do liczby 8 (5-latki).

Czwartek: 14.05.
Temat: Muzyka relaksacyjna.

Zabawy rozwijające umiejętność liczenia, segregowania zbiorów według podanej cechy np. wielkość (5-latki).

Wprowadzenie litery H,h , doskonalenie percepcji słuchowo wzrokowej, rozpoznanie nowej litery wśród innych, ćwiczenia w czytaniu- karta pracy 5-latki.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych - wyrabianie poczucia rytmu poprzez zabawę.

Kolorowanie odbijanek o tematyce wiosennej. 
Spacer w celu zdrowotnym - obserwacja liści na drzewach. 

Piątek: 15.05
Temat: Gdzie słuchać muzykę?

Zabawy manipulacyjne przy wykorzystaniu różnorodnych klocków.

Gdzie można usłyszeć muzykę - mapa myśli, naśladowanie mimiką, gestem i ruchem do wybranej melodii.

Ćwiczenia grafomotoryczne, łączenie dźwięku z ilustracją - karta pracy 5-latki.

Zabawa ruchowa z wprowadzeniem gamy przy pomocy ilustracji, przeliczanie nutek w gamie. 

Zabawy w piaskownicy na swoim podwórku. 

Dodatkowe materiały: 
Sprawdź swoją pamięć:

https://www.miniminiplus.pl/noddy-detektyw-w-krainie-zabawek/gry/noddy-memory

Puzzle:

 

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/4ef2376a253ff74f0969b27e6ec591a1_/lesson/lesson/index.html?fbclid=IwAR3ouUlc73VjccuEG2dIIAfyJ56Vyo8gyUzbyje6FLKdiKoCTSNvcJ5DV80

 

 

Poniedziałek 4.05.2020

Temat: Polskie symbole narodowe.

Zabawy swobodne według zainteresowań - zachęcanie do odkładania zabawek na stałe miejsca.

Oglądanie symboli narodowych: flaga, godło. Zwrócenie uwagi na ich kolor i sposób wykorzystania.

Nasz kraj - analiza wiersza W.Bełzy pt."Katechizm polskiego dziecka".

Rozmowa na temat znaczenie symboli narodowych - karta pracy 5-latki.

Doskonalenie percepcji wzrokowej logicznego myślenia i zdolności grafomotorycznych.

Kolorowanie flagi Polski.

 

Wtorek: 5.05.2020

Temat: Miasta Polski.

Przeglądanie książek z kącika, wyszukiwanie ilustracji o największych miastach Polski: Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław.

Odszukiwanie miast na mapie Polski przy pomocy rodzica, analiza wzrokowa wyrazów, dopasowywanie symboli do miast, zapoznanie z mapą Polski - 5-latki.

Spacer na własnym podwórku - obserwacja kwitnących kwiatów: tulipany, konwalie.

Warszawska syrenka - praca plastyczna przy wykorzystaniu plasteliny - 5-latki.

 

Środa 6.05.2020

Temat: Z czego słynie Polska?

Zabawy konstrukcyjne przy wykorzystaniu klocków.

Utrwalenie liter w oparciu o ruchomy alfabet 5-latki odczytywanie wyrazów.

Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej, rozbudzanie dumy z bycia Polakiem.

Co najbardziej podoba się mi w Polsce ? - burza mózgów.

Zabawy ruchowe z wykorzystaniem kolorowych piłek.

 

Czwartek 7.05.2020

Temat: Krajobrazy Polski

Oglądanie albumu o najważniejszych parkach narodowych w Polsce - zachęcanie do wypowiedzi.

Układanie puzzli i układanek - doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej.

Wprowadzenie litery J, j - karta pracy 5-latki , doskonalenie zdolności grafomotorycznych, ćwiczenia w czytaniu, rozpoznawanie nowej litery wśród innych liter.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych - wyrabianie nawyków prawidłowej postawy ciała.

Kolorowanie odbijanek o tematyce wiosennej.

 

Piątek: 8.05.2020

Temat: Płynie Wisła, płynie.

Zabawy swobodne według zainteresowań dzieci - zachęcanie do poszanowania zabawek.

"Pokaż Wisłę" zabawa dydaktyczna z mapą przy wykorzystaniu kart pracy 5-latki.

Jak długa jest Wisła ? - zabawa matematyczna, porównywanie i pomiar długości "Statkiem po Wiśle"- zabawa, doskonalenie równowagi.

Spacer w celu zdrowotnym - obserwacja ptasich gniazd. 

 

Dodatkowe materiały dla dzieci:

https://www.lulitulisie.pl/materialy-dla-dzieci

Zajęcia fitness dla dzieci:

https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc&t=84s​

Poniedziałek 27.04.2020 
Temat: Planeta ziemia.

Zabawy swobodne według zainteresowań dzieci.
Oglądanie planet na ilustracji - próby ich odczytywania przy pomocy rodzica.
Największa planeta Słońce ,a najmniejsza Merkury.
Człowiek i jego działanie - rozmowa z dziećmi na temat właściwych i niewłaściwych zachowań według środowiska.
Zachęcanie do dbania o środowisko w którym żyjemy - segregacja śmieci. Karta pracy, ćwiczenia logicznego myślenia, poszerzanie wiedzy przyrodniczej - 5-latki.
Spacer po swoim podwórku - segregacja śmieci do odpowiednich pojemników. 

Wtorek 28.04.2020
Temat: Dbamy o środowisko. 
Prace porządkowe w swoim pokoju. Doskonalenie motoryki małej podczas cięcia nożyczkami - 5latki.
Wprowadzenie litery Z,z, ćwiczenie doskonalące grafomotoryczne, percepcje wzrokową i słuchową- karta pracy 5-latki.
Ozdabianie szablonu litery "z" dowolną techniką.
Praca z obrazkiem - rozwijanie pamięci i percepcji wzrokowej - 5latki.
Obserwacja kwitnących kwiatów w swoim ogródku - zachęcanie do wypowiedzi. 

Sroda 29.04.2020
Temat: Segregujemy śmieci.
Prace porządkowe na półkach - doskonalenie umiejętności segregacji śmieci, wprowadzenie pojęcia recyklingu.
Jak segregujemy śmieci ? - praca przy użyciu liter, układanie prostych wyrazów, próby czytania- 5latki.
Kolorowe kosze - przypomnienie wiadomości na temat segregacji śmieci.
Praca plastyczna - kolorowanie pojemników na określone kolory: szkło, papier,plastik.

Czwartek 30.04.2020
Temat: Smog - co to za stwór?
Zabawy konstrukcyjne , manipulacyjne przy wykorzystaniu różnorodnych klocków.
Czy powietrze jest czyste? Doświadczenie, obserwacja drobin kurzu na półkach i podłodze.
Jak dbać o czystość na swoim podwórku i całego otoczenia - burza mózgów.
Ćwiczenia w dopełnianiu liczby zbiorów do 10- karta pracy 5-latki.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych przy użyciu piłek.
 

 

Wtorek 21.04.2020

Temat: Polne rośliny.

Zabawy ulubioną zabawką - zachęcanie do poszanowania zabawek.

Oglądanie na ilustracji polnych roślin - próby ich  rozpoznawania i nazywania

np. kukurydza.

Rośliny zbożowe - klasyfikowanie, przeliczanie w zakresie 1-8 , dopełnianie elementów zbioru do liczby 8.

Stosowanie określeń: mniej, więcej, tyle samo.

Zabawy manipulacyjne - oddzielanie ziaren kukurydzy od fasoli.

Spacer w celu zdrowotnym - obserwacja posianej kukurydzy na polu.

 

Środa 22.04.2020

Temat: Jak powstaje chleb?

Zabawy ulubionymi książkami - zachęcanie rodziców do czytania dziecku bajek.

Zachęcanie dzieci do jedzenia zdrowych pokarmów.

Degustacja różnego rodzaju pieczywa - określanie smaku , zapachu, koloru-porównywanie.

Skąd się bierze chleb? Pogadanka na temat różnych rodzajów mąki, z której pozyskuje się produkty piekarskie.

"Zawody" - rozpoznawanie zawodów związanych z chlebem i jego produkcją(karta pracy - 5latki).

Zabawy swobodne w piaskownicy.

 

Czwartek 23.04.2020

Temat: Maszyny rolnicze.

Czynności porządkowo- gospodarcze układanie klocków zabawek według przeznaczenia.

Oglądanie maszyn rolniczych na ilustracji - próby ich rozpoznawania i ich nazywania.

Kolorowanie maszyny rolniczej: traktor, kombajn, pług.

Pogadanka na temat różnych narzędzi i maszyn ogrodniczych oraz bezpieczeństwa podczas ich wykorzystywania.

Spacer na własnym podwórku, obserwacja maszyn pracujących na polu.

 

Piątek 24.04.2020

Temat: Produkty ekologiczne

Zabawy konstrukcyjne przy wykorzystaniu różnych klocków - opis wytworu pracy.

Opisywanie stanu pogody w tym dniu - utrwalenie pór roku i dni tygodnia.

Wyjaśnienie sensu znaczenia przysłowia "Kwiecień- plecień".

Czym jest gospodarstwo ekologiczne? Omówienie symbolu żywności ekologicznej.

Oglądanie zdjęć warzyw i owoców z gospodarstwa ekologicznego.

Zachęcanie do spożywania zdrowej żywności.

 

Poniedziałek 20.04.2020r.

Zabawy konstrukcyjne przy użyciu klocków drewnianych - kto wyżej ? - doskonalenie koordynacji ręka-oko.

Zabawy ulubioną przytulanką, utrwalenie poznanych liter - karta pracy 5-latki.

Wieś czy miasto? - szukanie różnic i podobieństw na bazie zdjęć- zachęcanie do wypowiedzi.

Od ziarenka do bochenka - opowieść ruchowa połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi.

Spacer z rodzicem - oglądanie pól na których rosną rośliny: pszenica, żyto, kukurydza.

Wtorek 14.04.2020

Temat: Wrażenia poświąteczne.

Zabawy dowolnie wybraną zabawką - zachęcanie do odkładania zabawek na swoje miejsca.

Dzielenie się przeżyciami po minionych świętach Wielkanocnych - zachęcanie do wypowiedzi.

Kolorowanie odbijanek o tematyce wiosennej.

Utrwalenie liter w oparciu o ruchomy alfabet.(5-latki).

Spacer na własnym podwórku - zabawy z piłką

 

Środa 15.04.2020

Temat: Skąd się biorą jajka?

Przeglądanie książek z kącika - wyszukiwanie ilustracji o zwierzętach domowych i ich młodych - zachęcanie do wypowiedzi.

Z czego składa się jajko? - analizy budowy jajka, jakie potrawy można zrobić z jajek?

Przygotowanie wiosennych kanapek przy użyciu jajek i wiosennych nowalijek przy pomocy rodzica.

Oglądanie ptasich gniazd - zwrócenie uwagi które ptaki powracają do nich na wiosnę.

Wyjście na podwórko - szukanie gniazd różnych gatunków ptaków np. bocian, jaskółka.

 

Czwartek 16.04.2020

Temat: Zwierzęta wiejskie.

Zabawy klockami i układankami - układanie zagrody dla zwierząt wiejskich.

Oglądanie zwierząt domowych i ich młodych na ilustracji - zachęcanie do wypowiedzi.

Ćwiczenia analizy i syntezy wyrazów: krowa, koń, owca, świnia.

Wprowadzenie litery Ł,ł - ćwiczenia grafomotoryczne- ćwiczenia w czytaniu ( 5-latki).

Zwierzęta - naśladowanie sposobu poruszania się różnych zwierząt oraz odgłosów które wydają.

Krowa - lepienie z plasteliny.

Zabawy na podwórku - naśladowanie zwierząt wiejskich. 

 

Piątek 17.04.2020

Temat: Czy świnia to brudne zwierzę?

Gry edukacyjne i puzzle - zachęcanie do korzystania z nich.

Słuchanie ciekawostek o świnkach - omówienie zachowań i miejsca zamieszkania.

Zestaw zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych przy użyciu przyborów: skakanka, sznurek - przeskok przez przeszkodę na własnym podwórku.

Kolorowanie sylwety świnki przy wykorzystaniu kredek i papieru kolorowego.

Oglądanie zagrody w której mieszkają świnki - wyjście z rodzicem do obory 

 

Poniedziałek 6.04.2020r

Temat: Wielkanoc za pasem.

Zabawy swobodne dowolnie wybraną zabawką.

Porządki przedświąteczne przy pomocy rodziców - zachęcanie dzieci.

Wysiewanie wspólnie z rodzicem rzeżuchy na watę, podlewanie, wykorzystanie do świątecznych stroików.

Słuchanie wiersza B.Formy pt."Wielkanoc" - rozmowa na temat wielkanocnych zwyczajów świątecznych.

Wielkanocna pisanka - ozdabianie jajek dowolną techniką: farby, plastelina, modelina itp.

Spacer w celu zdrowotnym na swoim podwórku - oglądanie kwitnących kwiatów w ogródku: żonkile, krokusy.

 

Wtorek 7.04.2020r

Temat: Ale jaja!

Przeglądanie różnych czasopism - wyszukiwanie ilustracji, które kojarzą się ze świętami: baranek, pisanka, świąteczny koszyczek, zachęcanie do rozmowy.

Oglądanie różnego rodzaju jajek dekoracyjnych: pisanek, kraszanek, wydmuszek, zapoznanie z symboliką jaja.

Zabawy matematyczne - przeliczanie , dopełnianie i porządkowanie zbiorów w zakresie 1- 8 przy użyciu liczmanów.

Ćwiczenia percepcji wzrokowej i słuchowej, doskonalenie zdolności grafomotorycznych - karta pracy (5-latki).

Zabawy z piłką na własnym podwórku.

 

Środa 8.04.2020r

Temat: Co się kryje w święconce?

Zabawy rozwijające umiejętności liczenia i segregowania zbiorów według podanej cechy np. wielkość, kształt.

Zabawy własnymi przytulankami w domu.

Co włożysz do koszyczka?, omówienie tradycji obchodzenia Wielkiej Soboty , poszerzanie słownika, doskonalenie analizy słuchowej wyrazów: baranek, pisanka, zajączek, palma.

Zabawy manipulacyjne - przekładanie drobnych przedmiotów z jednego pojemnika do drugiego, porównywanie, doskonalenie motoryki małej.

 

Czwartek 9.04.2020r

Temat: Świąteczny stół.

Zabawy przy użyciu gier planszowych i edukacyjnych.

Stół wielkanocny - podawanie nazw potraw widocznych na wielkanocnym stole - analiza słuchowa, czytanie globalne, doskonalenie zdolności grafomotorycznych - karta pracy (5-latki).

Baranek wielkanocny - wypełnianie sylwety baranka kulkami z białej waty (5-latki) - dzieci młodsze kolorowanie kredkami.

Piątek 10.04.2020r

Temat: Świąteczny koszyczek

Zabawy konstrukcyjne przy wykorzystaniu różnorodnych klocków - zachęcanie do konstruowania koszyczków świątecznych.

Kolorowanie odbijanek o tematyce świątecznej.

Spacer - obserwacja pąków na drzewach i krzewach.

 

 

 

3.04.2020

Temat: Wiosenne dźwięki.

Zabawy - wydobywanie dźwięków z przedmiotów codziennego użytku (łyżka,widelec, itp.).

Naśladowanie odgłosów ptaków: kle kle, ćwir ćwir,pi pi.

Układanie usłyszanych dźwięków w kolejności - doskonalenie słuchu fonemowego.

Zabawa z piosenką pt."Kle kle boćku".

Zestaw zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych przy użyciu przyborów np. kolorowe balony.

Zabawy w kącikach zainteresowań.

2.04.2020

Temat: Żegnamy zimę.

Prace porządkowe we własnej biblioteczce, przeglądanie książek, zachęcanie do wypowiedzi na temat obrazka.

Utrwalenie liter w oparciu o ruchomy alfabet (5-latki).

Czytanie globalne wyrazów.

"Wiosenne przysłowia" - słuchanie przysłów o wiośnie, wyjaśnienie znaczenia: "W marcu jak w garncu".

Zabawy przy wykorzystaniu klocków - prace porządkowe w swoim pokoju.

1.04.2020

Temat: Ślimak, ślimak pokaż rogi.

Zabawy domowymi misiami i przytulankami, zachęcanie do odkładania zabawek na stałe półki.

Oglądanie różnych ślimaków na ilustracji - zachęcanie do wypowiedzi.

Zabawa z piosenką pt."Witaj wiosno!".

Ślimak z gazety "Praca plastyczna" - wydzieranka.

Spacer w celu zdrowotnym - szukanie ślimaków na własnym podwórku.

 

31.03.2020

Temat: Od motyla do gąsienicy.

Kolorowanie odbijanek o tematyce wiosennej, czytanie globalne wyrazów przygotowanych w karcie pracy.

Omówienie cyklu życia motyla, poszerzanie wiedzy przyrodniczej, przeliczanie, doskonalenie zdolności grafomotorycznych z wykorzystaniem kolorowych ilustracji.

Motyl- malowanie farbami.

Zabawy z piłką, doskonalenie chwytów i rzutów do celu.

30.03.2020

Temat: Wiosna na widelcu.

Zabawy swobodne wybranymi puzzlami i układankami - doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i dokładności.

Omówienie stanu pogody w tym dniu .

Utrwalenie pór roku i dni tygodnia.

Zabawa z piosenką pt. "Witaj wiosno!".

Zapoznanie z literą g,G - doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej, czytanie globalne wyrazów (5-latek).

Karta pracy - ćwiczenia grafomotoryczne.

25.03.2020r. 

Temat: Oznaki wiosny.

Podawanie nazw zwierząt i kwiatów związanych z nadejściem wiosny, czytanie globalne w oparciu o bezpośrednią obserwację w przydomowym ogródku.

Utrwalenie słów piosenki: marzec- czarodziej.

Ćwiczenia grafomotoryczne - krokusy, lepienie z plasteliny.

Zabawy konstrukcyjne przy wykorzystaniu klocków.

 

26.03.2020r.

Temat: Praca w ogrodzie.

Ćwiczenia spostrzegawczości - wskazywanie różnić między obrazkami.

Zabawa z piosenką marzec-czarodziej; utrwalenie.

"Narzędzia ogrodnicze" - rozwiązywanie zagadek, dopasowanie narzędzi do obrazków rozsypanych przed dziećmi.

Prace porządkowe w ogródku z wykorzystaniem narzędzi.

Zabawy dowolne według zainteresowań.

 

27.03.2020r.

Temat: Kwiaty- cebule i cebulki.

Zabawy układankami, puzzlami i grami dydaktycznymi.

Oglądanie ilustracji o kwiatach wiosennych:

- krokusy, żonkile, tulipany - ćwiczenia analizy i syntezy.

Warzywa cebulowe - szukanie różnic i podobieństw, podawanie cech charakterystycznych, określanie smaku, zapachu, przeznaczenia.

Omówienie właściwości leczniczych czosnku i cebuli.

Wykonanie pacynki z cebuli.

H. Kądzielawa