- Odwiedziny: 2015255
- Do końca roku: 250 dni
- Do wakacji: 57 dni
Zespół Szkoły Podstawowej i Przedszkola w Otfinowie
„Schulsachen und Schulfächer” (Przedmioty i przybory szkolne)
Scenariusz lekcji języka niemieckiego z użyciem komputerów i internetu w klasie VII.
Opracowała: Dominika Macko
Klasa: VII
Temat: „Schulsachen und Schulfächer” (Przedmioty i przybory szkolne)
Cele nauczania:
a.) Cel ogólny
- uczeń powtarza i utrwala poznane słownictwo,
- uczeń poznaje dodatkowe słownictwo,
- uczeń potrafi odpowiedzieć na proste pytania z lekcji.
b.) Cele szczegółowe
- uczeń zna słownictwo i zwroty związane z tematem szkoła,
- uczeń poprawnie rozwiązuje zadania z wykorzystaniem tekstu słuchanego i czytanego,
- uczeń potrafi powiedzieć jaki jest jego ulubiony przedmiot w szkole,
- uczeń potrafi powiedzieć co robi na poszczególnych lekcjach, oraz opisać prostymi zdaniami nauczycieli,
- uczeń potrafi samodzielnie zrobić plan lekcji w języku niemieckim.
Formy pracy:
- praca indywidualna,
- praca w parach.
Środki dydaktyczne:
- komputery z dostępem do internetu,
- podręcznik,
- tablica interaktywna.
Wprowadzenie:
- sprawdzenie listy obecności,
- podanie tematu lekcji,
- nawiązanie do poprzedniej lekcji.
Opracowanie:
W zadaniu 1 uczniowie zakładają słuchawki i klikając w obrazki z symbolami przdmiotów lub przyborów szkolnych powtarzają na głos ich nazwy.
W zadaniu 2 uczniowie muszą odgadnąć naywy przedmiotów lub przyborów szkolnych i zapisać ich poprawną nazwę. Poprawność wykonanego ćwiczenia jest sprawdzana za pomocą klawisza ok.
W zadaniu 3 uczniowie muszą poprawnie rozwiązać krzyżówkę z nazwami przedmiotów lub przyborów szkolnych. Poprawność zadania sprawdzana jest za pomocą klawisza ok.
W zadaniu 4 uczniowie muszą połączyć nazwy przedmiotów lub przyborów szkolnych z polskimi odpowiednikami. Poprawność ćwiczenia sprawdzamy za pomocą klawisza ok.
W zadaniu 5 uczniowie wykonują samodzielnie swój wymarzony plan lekcji w języku niemieckim. Wykonany plan lekcji każdy z uczniów może z pomocą nauczyciela wydrukować i zabrać do domu.
W zadaniu 6 uczniowie prowadzą w losowo wybranych parach rozmowę na temat, jaki jest twój ulubiony przedmiot, co robisz na lekcjach niemieckiego, matematyki..., jaki jest twój ulubiony nauczyciel, opisz go.
Zadanie domowe s. 34, 35 w zeszycie ćwiczeń.
Źródła:
- strona online. Deutsch in Nakla,
- samodzielna strona internetowa: www.padlet.com/macko/niemiecki1otfinow