Zespół Szkoły Podstawowej i Przedszkola w Otfinowie


  • Statystyki

    • Odwiedziny: 2015255
    • Do końca roku: 250 dni
    • Do wakacji: 57 dni

  • Kalendarium

    Czwartek, 2024-04-25

    Imieniny: Jarosława, Marka


  • Kartka z kalendarza

„Schulsachen und Schulfächer” (Przedmioty i przybory szkolne)

Scenariusz lekcji języka niemieckiego z użyciem komputerów i internetu w klasie VII.

Opracowała: Dominika Macko

Klasa: VII

Temat: „Schulsachen und Schulfächer” (Przedmioty i przybory szkolne)

Cele nauczania:

a.)    Cel ogólny

-          uczeń powtarza i utrwala poznane słownictwo,

-          uczeń poznaje dodatkowe słownictwo,

-          uczeń potrafi odpowiedzieć na proste pytania z lekcji.

b.)    Cele szczegółowe

-          uczeń zna słownictwo i zwroty związane z tematem szkoła,

-          uczeń poprawnie rozwiązuje zadania z wykorzystaniem tekstu słuchanego i czytanego,

-          uczeń potrafi powiedzieć jaki jest jego ulubiony przedmiot w szkole,

-          uczeń potrafi powiedzieć co robi na poszczególnych lekcjach, oraz opisać prostymi zdaniami nauczycieli,

-          uczeń potrafi samodzielnie zrobić plan lekcji w języku niemieckim.

Formy pracy:

-          praca indywidualna,

-          praca w parach.

Środki dydaktyczne:

-          komputery z dostępem do internetu,

-          podręcznik,

-          tablica interaktywna.

Wprowadzenie:

-          sprawdzenie listy obecności,

-          podanie tematu lekcji,

-          nawiązanie do poprzedniej lekcji.

Opracowanie:

W zadaniu 1 uczniowie zakładają słuchawki i klikając w obrazki z symbolami przdmiotów lub przyborów szkolnych powtarzają na głos ich nazwy.

W zadaniu 2 uczniowie muszą odgadnąć naywy przedmiotów lub przyborów szkolnych i zapisać ich poprawną nazwę. Poprawność wykonanego ćwiczenia jest sprawdzana za pomocą klawisza ok.

W zadaniu 3 uczniowie muszą poprawnie rozwiązać krzyżówkę z nazwami przedmiotów lub przyborów szkolnych. Poprawność zadania sprawdzana jest za pomocą klawisza ok.

W zadaniu 4 uczniowie muszą połączyć nazwy przedmiotów lub przyborów szkolnych z polskimi odpowiednikami. Poprawność ćwiczenia sprawdzamy za pomocą klawisza ok.

W zadaniu 5 uczniowie wykonują samodzielnie swój wymarzony plan lekcji w języku niemieckim. Wykonany plan lekcji każdy z uczniów może z pomocą nauczyciela wydrukować i zabrać do domu.

W zadaniu 6 uczniowie prowadzą w losowo wybranych parach rozmowę na temat, jaki jest twój ulubiony przedmiot, co robisz na lekcjach niemieckiego, matematyki..., jaki jest twój ulubiony nauczyciel, opisz go.

Zadanie domowe s. 34, 35 w zeszycie ćwiczeń.

Źródła:

-          strona online. Deutsch in Nakla,

-          samodzielna strona internetowa: www.padlet.com/macko/niemiecki1otfinow