- Odwiedziny: 2009618
- Do końca roku: 255 dni
- Do wakacji: 62 dni
Zespół Szkoły Podstawowej i Przedszkola w Otfinowie
SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO Z WYKORZYSTANIEM TIK
Informacje ogólne:
- klasa 7
- 24 osoby
Temat lekcji:
Welcome to Big Apple! – adverbs and vocabulary (Witamy w Nowym Yorku – przysłówki i słownictwo)
Cele lekcji:
- przypomnienie zasady tworzenia przysłówków i ich miejsca w zdaniu
- ćwiczenie umiejętności rozumienia wypowiedzi ze słuchu
Metody pracy wykorzystane na lekcji:
- objaśnienie (metoda gramatyczno-tłumaczeniowa)
- nauczanie indukcyjne (wnioskowanie zasad z kontektu)
- ćwiczenia przedmiotowe
- ćwiczenia z tekstem przewodnim (metoda komunikacyjna)
- techniki audiowizualne
- burza mózgów
- pogadanka
Formy pracy:
- praca z całą klasą
- praca indywidualna
- praca w parach
Pomoce dydaktyczne:
- podręcznik „Teen Explorer 7”, str. 79
- zeszyt ćwiczeń „Teen Explorer 7” str. 38
- oprogramowanie do tablicy multimedialnej do podręcznika „Teen Explorer 7”
- tablica interaktywna
- komputer z łączem internetowym
Uczeń:
- określa przysłówek jako część mowy, na jakie pytanie odpowiada
- stosuje zasadę tworzenia przysłówka za pomocą końcówki -ly
- zna kilka wyjątków od poznanej zasady
- stosuje przysłówek w odpowiednim miejscu w zdaniu
- znajduje w wypowiedzi ustnej określone informacje
- rozróżnia formalny i nieformalny styl wypowiedzi
- określa kontekst wypowiedzi
- reaguje na polecenia nauczyciela
- określa główną myśl wypowiedzi lub jej fragmentu
Przebieg lekcji:
1. Powitanie i sprawdzenie obecności.
2. Zapoznanie z celem lekcji, podanie tematu.
3. Zaprezentowanie na tablicy interaktywnej przykładowych zdań z użyciem przymiotnika i przysłówka – określenie przez uczniów miejsca przysłówka w zdaniu względem czasownika..
4. Prezentacja kolejnych przysłówków, zdefiniowanie przez uczniów zasady gramatycznej ich tworzenia.
5. Ćwiczenia praktyczne z zeszytu ćwiczeń.
6. Wstęp do pracy z tekstem (wypowiedzią ustną). Burza mózgów na temat miasta Nowy Jork – Big Apple.
7. Prezentacja na tablicy multimedialnej slajdów dotyczących atrakcji turystycznych Nowego Jorku, a także skorzystanie z Google Maps w celu prezentacji ułożenia ulic w tym mieście oraz Central Parku – wirtualny spacer ulicami Nowego Yorku. Pogadanka.
8. Pierwsze słuchanie wypowiedzi, określenie relacji między rozmówcami, określenie stylu wypowiedzi (formalny i nieformalny) oraz kontekstu wypowiedzi.
9. Określenie głównego tematu rozmowy.
10. Wyszukiwanie w wypowiedzi ustnej określonych informacji.
11. Podsumowanie i ocena realizacji celów.
12. Pożegnanie.