- Odwiedziny: 2016483
- Do końca roku: 249 dni
- Do wakacji: 56 dni
Zespół Szkoły Podstawowej i Przedszkola w Otfinowie
Konspekt lekcji plastyki w klasie 4
Konspekt lekcji plastyki w klasie 4
Miejsce zajęć: Szkoła Podstawowa w Otfinowie
Czas trwania zajęć: jedna jednostka lekcyjna
WYMAGANIA W ZAKRESIE TIK:
— komputer z dostępem do internetu, — rzutnik, — blog przedmiotowy oraz formularz na Dysku Google, tablica interaktywna.
Prowadzący lekcję: Ewa Wąż
TEMAT LEKCJI: Barwy ciepłe i zimne. O barwie i malowaniu. „W niebieskich lub pomarańczowych okularach”
CEL LEKCJI: (wyrażony w języku ucznia)
Powtórzę wiadomości na temat gamy barwnej i jej rodzajów. Wykonam samodzielnie pracę plastyczną w zadanej gamie barwnej (zimnej lub ciepłej).
ĆWICZENIE/ZADANIE DLA UCZNIÓW:
1. Ćwiczenie pozwoli uczniom na powtórzenie i utrwalenie wiadomości o gamach barwnych.
2. Nauczyciel wprowadza temat barw ciepłych i zimnych, odwołując się do doświadczeń uczniów z życia codziennego i skojarzeń. Prezentuje materiał ilustracyjny. Wyświetla reprodukcje, dzieląc je na dwie grupy, np. najpierw ukazujące barwy ciepłe, a następnie barwy zimne.
W każdej grupie kompozycji nauczyciel omawia z uczniami barwy cieplejsze i chłodniejsze, czyli opisuje różnice temperatury barw.
Nauczyciel wyświetla na ekranie wybrane fragmenty z bloga przedmiotowego. Na blogu zamieszczone są cele lekcji, podstawowe informacje na temat gam barwnych oraz linki do zasobów internetowych.
W oparciu o zgromadzone tam materiały nauczyciel omawia z uczniami rodzaje gam barwnych. Nauczyciel dzieli klasę na dwie grupy. Każdej z grup przydziela inną gamę barwną. Każdy uczeń wykonuje swoją pracę plastyczną indywidualnie. Nauczyciel pomaga, doradza, robi korekty.
Po wykonaniu zadania uczniowie eksponują prace we wskazanym miejscu i wspólnie omawiają osiągnięte rezultaty. Nauczyciel ocenia prace. Uczniowie porządkują całą salę i stanowiska pracy.
3. Na podstawie zdobytych wiadomości o gamach barwnych i ich rodzajach wykonaj pracę plastyczną zatytułowaną „W niebieskich lub pomarańczowych okularach” w zadanej gamie kolorystycznej.
4. Wykonaj w domu zadanie zamieszczone na blogu pod dzisiejszą lekcją:
http://plastyka4.blogspot.com/p/lekcja-10.html
UZASADNIENIE ZASTOSOWANIA TIK: zastosowane narzędzia TIK ułatwiają pracę nauczyciela i wspierają proces uczenia się uczniów. Uczniowie dzięki formularzowi przygotowanemu na Dysku Google mogą powtórzyć w domu wskazane przez nauczyciela wiadomości. Czytając polecenia oraz korzystając z podręcznika, mogą uzupełnić wiadomości.
Adres ankiety:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfGsfQZQbgk2hE-zqcFn_dfMfvYvrAtM1a6IH3ReELl07aNOw/viewform