Zespół Szkoły Podstawowej i Przedszkola w Otfinowie

Wtorek, 2024-04-30

Imieniny: Balladyny, Lilli

Wycieczka do Zakopanego

W dniach 10 - 11 czerwca 2014 r. uczestniczyliśmy w wycieczce do Zakopanego.Na miejscu dołączył do nas przewodnik tatrzański. O godzinie 10:30  wyruszyliśmy na wycieczkę do Morskiego Oka, które jest bez wątpienia jedną z ikon Zakopanego . Droga nad jezioro jest dość męcząca - wije się długą 9 km, asfaltową wstęgą.

Po drodze zatrzymaliśmy się przy Wodogrzmotach Mickiewicza,  gdy dotarliśmy na miejsce wszyscy jednogłośnie stwierdziliśmy, że warto było przejść tę męczącą drogę, aby zobaczyć to leżące na wysokości 1395 m, zwane niegdyś Rybim Stawem największe i najpiękniejsze jezioro malowniczo położone w Tatrach (34 ha i 50 m głębokości). Wzdłuż tego jeziora przebiega czerwony szlak, biegnący w górę, nad Czarny Staw, a dalej na najwyższy polski szczyt - Rysy (2499 m n.p.m.). Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy w drogę powrotną.

W pensjonacie czekał na nas pyszny obiad,  po posiłku udaliśmy się na 2,5 godzinny pobyt w termach, który niewątpliwie był największą atrakcją wycieczki. Tak zakończył się pierwszy dzień pobytu w Zakopanem.

Drugi dzień zaczęliśmy od wyjścia na Gubałówkę, która jest  jednym z najczęściej odwiedzanych  miejsc w Zakopanem. Chyba nie ma turysty, który nie był na szczycie Gubałówki. Na górnej polanie Gubałówki czekało nas wiele atrakcji, podziwialiśmy przepiękną panoramę Tatr i Zakopanego. Następnie zjechaliśmy kolejką  i spacerowaliśmy po Krupówkach, gdzie zakupiliśmy mnóstwo pamiątek. Zadowoleni i troszkę :) zmęczeni wróciliśmy do domów.